Thursday, July 28, 2011

Skuteczne pozycjonowanie to klucz

Nieważne, czy zlecamy pozycjonowanie zewnętrznej firmie, czy zajmujemy się tym sami, efekt będzie taki sam, jeśli dopilnujemy wszystkich szczegółów. Myślę jednak, że warto wydać te 10-15 złotych miesięcznie i na spokojnie obserwować wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Positioning) polega na tym, aby umieścić swoją stronę pośród pierwszych wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki, dla najbardziej popularnych słów kluczowych związanych z tematyką naszej witryny. To właśnie ranking stron nadany przez wyszukiwarkę zadecyduje, czy znajdzie się tam link do Twojej strony www.
Przed rozpoczęciem pozycjonowania musimy określić cele, zasięg (strona lokalna czy ogólnopolska?), strony konkurencyjne oraz słowa kluczowe. Dużo łatwiej jest pozycjonować frazy ogólne, np. samochód, niż frazy szczegółowe – np. Audi A8. Są branże (kredyty, nieruchomości), gdzie pozycjonowanie jest szczególnie trudne, co nie oznacza, że nasza strona nie osiągnie szczytu w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie strony wymaga nakładu czasu i własnej bazy katalogów. Dziennie należy poświęcić od 30 minut do godziny, dodając w zależności od przyjętej taktyki od 7 do nawet 40 wpisów. Zaniedbanie tego obowiązku może spowodować drastyczny spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Podnoszenie pozycji naszej domeny w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google jest praco- i czasochłonne. Może warto zastanowić się na innymi rozwiązaniami? Mamy dwie możliwości: albo zakupić program do automatycznego lub półautomatycznego katalogowania lub zlecić pozycjonowaniezewnętrznej firmie.
Na rynku dostępnych jest parę programów (nazw nie będziemy podawali) pomocnych przy pozycjonowaniu. Niestety ich skuteczność jest czasem niezadowalająca. Konieczny jest ciągły nadzór, poprawki, a czasem ręczne dodawanie wpisów mimo rzekomo pełnej automatyzacji. Czy jest zatem sens płacić za coś, co się nie sprawdza?

No comments:

Post a Comment